Vstupte do ztraceného světa ....
Statistika
Oficiální zahájení provozu
6.dubna 1909
Počty přepravených osob
1909 : 689 293
1910 : 1 069 430
1920 : 5 188 801
1930 : 3 718 321
1940 : 5 882 269
1950 : 13 320 705
1955 : 17 946 997
1958 : 18 783 623
Zde je moc dobře vidět "neperspektivnost" tramvajové přepravy.
V letech 1946-1960 jezdily v úseku Radvanice-Ostrava sopravy složené z jednoho motorového vozu a TŘÍ vlečných vozů, na Hranečníku býval připojený na konec soupravy ještě jeden motorový vůz, aby nebylo nutné na konečné v Ostravě přepřahat. V úseku Radvanice-Karviná jezdily vždy maximálně dva vlečné vozy.
Délka trati
v roce 1909
Délka hlavní trati 19,786 km
odbočka k Polské Ostravě 0,875 km
odbočka k nákladnímu nádraží 0,203 km
v roce 1953
Ostrava-Karviná Stalingrad 25,25 km
jízdní doba 85 minut
Seznam stanic a kilometrové vzdlenosti od výchozí stanice ke dni otevření dráhy
Vzdálenost [km] | Název zastávky |
0,000 | Antonínovo náměstí |
1,047 | Zárubek |
2,529 | Hranečník - jáma Jan Marla |
4,132 | Radvanice ve Slezsku |
7,026 | jáma Albretch |
7,997 | Zahradnicy |
9,242 | Petřvald |
10,808 | jáma Márjánka |
12,773 | Orlová klášter |
14,551 | Lazy |
16,059 | jáma Jindřich |
16,656 |
jáma Hohenegger |
17,984 | jáma Gabriela |
18,896 | Karviná pivovar |
19,685 | Karviná nádraží |